Fiókadataim
Kosár 0 Termék Termék (üres)
Kosár

Nincs termék

Még meg kell határozni Szállítás
0 Ft‎ Összesen

Fizetés

A termék sikeresen kosárba került
Mennyiség
Összesen
Jelenleg 0 termék található a kosárban. Jelenleg 1 termék található a kosárban.
Összes termék
Szállítás összesen  Még meg kell határozni
Összesen
Vásárlás folytatása Fizetés

Üdvözöljük a www.szentatanazbolt.hu üzemeltetője, a „Szent Athanáz” Görög Katolikus Hittudományi Főiskola Könyv- és Kegyszerboltja internetes üzlet vásárlói között!

 

Általános szerződési feltételek

 

1. Általános Szerződési és Felhasználási feltételek

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a www.szentatanazbolt.hu webáruháznak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket.

 

Tájékoztatjuk, hogy kizárólag abban az esetben veheti igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben Általános Szerződési Feltételek minden pontjával egyetért, kötelező érvényűnek tekinti magára nézve és az Általános Szerződési Feltételeket a megrendeléshez szükséges adatainak megadását követően az „elfogadom” gombra kattintva elfogadja.

 

A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alábbi elérhetőségeken veheti fel velünk a kapcsolatot:

 

2. Üzemeltetői adatok:

 

Cégnév: Szent Atanáz Görögkatolikus Hittudományi Főiskola

Székhely: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 5.

Telephely / üzlet címe: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 5. (Ügyfélszolgálat)

Telefonszám: +36-42-310-431 (munkanapokon hétfőtől péntekig 9.00-tól 16.00-ig)

Email: szentatanazbolt@atanaz.hu

Üzemeltető nyilvántartási száma: 2502/1997

Adószám: 19204893-2-15

Bankszámlaszám: 10702071-19204893-52100008 CIB Bank Zrt.

 

3. Megvásárolható termékek

A megvásárolható termékek a Szent Athanáz Görög Katolikus Hittudományi Főiskola internetes áruházában található és megvásárolható valamennyi árucikk.

Webáruházunkban böngészve pontos információt talál termékeink részletes adatlapjára kattintva.

A megjelenített termékeket online (elektronikus) megrendeléssel lehet rendelni.

 

4. Vételár, szállítási és csomagolási díjak

A termékekre vonatkozó megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját (lásd később).

 

Szállítási díjak:

Megrendelés esetén a termékeket házhoz szállítjuk. A megrendelt árut futárszolgálattal küldjük Önnek.

 

Kérjük, hogy a szállítási díjakról a megrendelése elküldését megelőzően szíveskedjen tájékozódni a „szállítási feltételek” menüpontban.

 

A megrendelt termékek vonatkozásában csomagolási díj nem kerül felszámításra.

 

A WEBOLDALON FELTÜNTETETT VÉTELÁR ÉS A SZÁLLÍTÁSI DÍJ AZ ÁFÁ-T TARTALMAZZA!

 

5. Az áruházban való böngészés, keresés

A webáruházunkban tetszés szerint nézelődhet, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal; regisztráció nélkül tájékozódhat. A Termékeinket kategóriák szerint soroltuk be. A különböző kategóriákat az áruház tetején lévő menüsorból választhatja ki. Ezen belül jelennek meg az alcsoportok. Több alcsoportot talál, melyek a könnyebb eligazodást szolgálják. Minden termék árát bruttó áron, azaz ÁFÁ-val együtt tüntetjük fel. A termék fotójára kattintva az adott termék leíró oldalára jut, ahol részletes leírás mellett képet is lát. Ha a képre kattint az egérrel, akkor az nagyítva is megjelenik.

 

A weboldal alján található keresőmezőben gyorsíthatja meg bármely termék gyorsabb megtalálását. A mezőbe kell beírni a keresendő termék nevének vagy leírásának bármelyik szavát, vagy szórészletét. A gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében vagy leírásában a megadott szó vagy szórészlet szerepel.

 

6. Megrendelés

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges. Ezen a portálon végrehajtott megrendelés következményeként a vevő és az eladó között – a szerződő felek adatait, a szerződési feltételeket és a szerződés időpontját tartalmazó - írásban rögzített, magyar nyelvű, – az újraküldés iránti igény bejelentésének elmaradása esetét kivéve – a vevő által történő teljes ellenérték megfizetésének időpontjáig terjedő határozott időtartamú adásvételi szerződés jön létre. Az így létrejött adásvételi szerződést az eladó papírra nyomtatott formában rögzíti, mely a későbbiekben a szerződő felek számára hozzáférhető lesz.

 

A megrendelésre kizárólag abban az esetben van lehetősége a vevőnek, ha előtte az Általános szerződési feltételeket elolvassa és elfogadja. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a vevő kijelenti, hogy tisztában van a vásárlás feltételeivel és rögzített menetével.

 

Az érvényes megrendeléshez vagy a regisztrációhoz a vevő a regisztrációs oldalon található valamennyi pontot köteles a valóságnak megfelelően kitölteni. E kötelezettség elmulasztásából eredő károkért, illetve a regisztrációs folyamat közben felmerülő technikai problémákért nem vállalunk felelősséget.

 

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. A webáruházban feltüntetett termékek vonatkozásában az árváltoztatás jogát cégünk fenntartja, azzal, hogy a vevő által már megrendelt (azaz a megrendelésében feltüntetett) termékekre a részünkre megküldött megrendelést követően az árváltoztatás joga – a vevő vonatkozásában - nem áll fenn. A honlapunkon található kiegészítők kompatibilitása más termékekkel nem garantált. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

 

Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 159/A. § -a alapján a webshop hozzáférést biztosító elektronikus hírközlési szolgáltatója a külön törvényben előírt, elektronikus adathoz való hozzáférés megakadályozását biztosítja.

 

7. A megrendelések feldolgozása, visszaigazolása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9.00 és 16.00 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárata után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. A megrendelésről automatikus visszaigazolást küld rendszerünk. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 3-5 munkanapon belül. Nagyobb összegű, mennyiségű megrendelés esetén kérjük, hívja központi számunkat további információért (szállítás, árukészlet ellenőrzése).

 

8. A megrendelés menete

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.

2. Amennyiben Ön még nem regisztrált a www.szenatanazbolt.hu webáruházba, a Profilom/Bejelentkezés gombra kattintva megteheti. Regisztráció nélkül is le tudja adni rendelését. Amennyiben Ön már regisztrált felhasználónk, lépjen be és folytassa a vásárlást.

 

3. Ha nem szeretne további termékeket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Amennyiben az nem megfelelő javítsa ki a plusz és mínusz jelek használatával. A TÖRLÉS feliratú gombbal ürítheti a bevásárlókosarát.

 

4. A folytatásért válassza ki a „Tovább a fizetéshez” gombot. Ezt követően, megjelenik Ön előtt a rendelésének áttekintése, ami tartalmazza a teljes összeget és mennyiséget. Ezt követően nyomja meg a „Fizetés” gombot és megjelennek a számlázási és szállítási adatok, aminek kitöltése kötelező. Miután mindent rendben talált, a megjegyzés részhez írhat az eladónak bármilyen nemű információt az eladónak és a futárnak egyaránt.

 

5. A TOVÁBB feliratú gomb megnyomásával a rendelést postázza. Figyelem!  A rendelés elfogadása után a böngészőjén egy feliratnak kell megjelennie. A „Rendelése itt: Szent Atanáz Könyv és Kegytárgybolt elkészült”.címmel. Ha ezt nem látja valószínűleg a rendelése nem lett befejezve. Ellenőrizze a megadott email címén a leveleit néhány perc múlva, érkezett-e visszaigazolás. Amennyiben nem, ismételje meg a rendelést vagy hívja ügyfélszolgálatunkat. A megrendelést követően automatikus igazolást kap e-mail címére, mely email tartalmazza, hogy rendelkezésre áll –e az adott termék illetve mi a postázás, vagy átvétel várható időpontja, időtartama, ugyanis a webshop felületén található készletadatok csak tájékoztató jellegűek. Előfordulhat, hogy egy termék több egyidejű rendelése esetén a készletadatok későbbi frissülése okán a megrendelés nem teljesíthető csak későbbi időpontban.

 

9. Fizetési módok, fizetési feltételek

Webshopunkban a termékek megvásárlására vagy előre utalással, vagy utánvéttel, készpénzes fizetéssel, vagy a boltban készpénzes fizetéssel van lehetőség.

 

A megrendelt termék vételárát és a szállítási díjat az utánvétes vásárlás esetén a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni.

 

A megrendelés összesítőjében és a visszaigazoló levélben feltüntetett fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.

 

A fizetési módot és az előleg fizetési kötelezettséget a termékek ismertetője tartalmazza.

 

49.999,- Ft összeg fölötti megrendelés esetén, továbbá az egyedi beszerzést igénylő termékek esetén a megrendelés visszaigazolására kizárólag vételárhoz viszonyított 30 % összegű foglaló előre történő átutalása esetén van módunk, illetve ezen termék kiszállítását kizárólag a megrendelést visszaigazoló emailben megadott postázási dátum napját megelőző napig a teljes vételár foglalón felüli részének megfizetése esetén kezdjük meg. Az egyedi beszerzést igénylő termékek a termékismertetőnél feltüntetésre kerülnek.

 

2013. évi V. törvény 6:185. § [Foglaló]

(1) A másik félnek fizetett pénzt akkor lehet foglalónak tekinteni, ha annak fizetésére a kötelezettségvállalás megerősítéseként kerül sor, és ez a rendeltetés a szerződésből egyértelműen kitűnik.

(2) Ha a szerződést teljesítik, a tartozás a foglaló összegével csökken. Ha a szerződés teljesítése olyan okból hiúsul meg, amelyért egyik fél sem felelős, vagy mindkét fél felelős, a foglaló visszajár.

(3) A teljesítés meghiúsulásáért felelős fél az adott foglalót elveszti, a kapott foglalót kétszeresen köteles visszatéríteni.

(4) A foglaló elvesztése vagy kétszeres visszatérítése a szerződésszegés következményei alól nem mentesít. A kötbér és a kártérítés összege a foglaló összegével csökken.

(5) A túlzott mértékű foglaló összegét a kötelezett kérelmére a bíróság mérsékelheti.

 

 

 

10. Szállítási határidő

A szállítási határidő minden 12:00-ig leadott megrendelés és készleten lévő termék esetén a megrendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 8 munkanap. A 12:00 óra utáni rendeléseket csak másnap tudjuk feldolgozni, ezért a szállítás ebben az esetben készleten  lévő termék esetén a megrendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 8 munkanap. Abban az esetben, ha valamely árucikkünk jelen pillanatban nincs raktáron, erről Önt e-mailben vagy telefonon értesítjük.

 

11. Sikertelen kiszállítás, reklamáció, panaszkezelés

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak teljes díját (vételár és szállítási díj) a futárnak. A Vevő hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a Vevőt terhelik.

 

Amennyiben a megrendelésének visszaigazolásától számított 3-5 munkanapon belül megrendelése nem kerül kiszállításra, kérjük a megrendelése visszaigazolásától számított 8 munkanapon belül hívja központi számunkat és jelezze, hogy a megrendelésének újraküldését igényli. Ez egyben a létrejött szerződés meghosszabbítását is jelenti, mely szerint az újraküldés iránti igényének visszaigazolásától számított 3-5 munkanapon belül kerül sor a termék kiszállítására. Ekkor munkatársunk telefonon egyezteti Önnel a megrendelése során megadott adatait, különösen a szállítási címet, melyre az újraküldést kéri, valamint a megrendelésében megadott telefonszámát. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben a megrendelése visszaigazolásától számított 8 munkanapon belül nem jelzi felénk telefonon, hogy a megrendelésének újraküldését igényli, abban az esetben a létrejött adásvételi szerződés a megrendelés visszaigazolásától számított 8. munkanapon 16.01 perckor megszűnik és az eladót teljesítési kötelezettség nem terheli. Amennyiben az adásvételi szerződés ilyen módon megszűnik, megrendelését ismételten megküldheti részünkre.

 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a futárszolgálat nem jogosult a termék kicsomagolását elvégezni, azonban köteles a vevő kérésére jegyzőkönyvet felvenni, amennyiben a csomagot sérültnek vagy hiányosnak tartja. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár jelenlétében szíveskedjék megvizsgálni és kibontani. Az esetlegesen a csomagon észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. A termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét. A felvett jegyzőkönyvet kérjük, hogy Ön és a futár is írja alá. Amennyiben a csomagot hiányosan kapta meg, úgy telefonon vagy e-mailben is értesítsen bennünket. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

 

Amennyiben a vásárlás során bármilyen panasza merül fel vagy a fentebb írott jegyzőkönyv felvételével vagy a szentatanazbolt@atanaz.hu e-mail címen (esetleg ezen információs források mindegyikén) kérjük, jelezze felénk. A panaszt minden esetben kivizsgáljuk és a panasz bejelentéséről történő tudomásszerzésünk időpontjától számított 8 munkanapon belül választ adunk az Ön részére. Ha ezen az úton nem sikerül panaszát rendezni, kérjük, forduljon a jelen ÁSZF-ben megjelölt békéltető testülethez vagy az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.

 

Amennyiben a Vevő hibájából meghiúsul a kiszállítás az újraküldeni kért termékek újraküldésének a költsége a Vevőt terheli. Ezen költség (a tényleges kiszállítási költség) a Vevő felé kiszámlázásra kerül. Újraküldés esetén a megrendelt terméket kizárólag a termék vételárának, valamint az első alkalommal történt szállítási díjának és az újraküldés díjának az újraküldést megelőzően átutalással történő megfizetése esetén áll módunkban elküldeni Önnek.

 

12. Visszalépés a megrendeléstől

 

Minden bejegyzett megrendeléstől mindkét fél a megrendelést követő 1 munkanapon belül kizárólag e-mail-en keresztül visszaléphet. Az ilyen visszalépést kérjük a szentatanazbolt@atanaz.hu címre küldeni.

 

13. Vevőt megillető elállási és felmondási jog

A vevő az elállási vagy felmondási jogát - a termék adásvételére irányuló szerződés esetén -

a) a terméknek,

b) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik az utoljára szolgáltatott terméknek,

c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Az itt írottak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 

A vevő az őt megillető elállási és felmondási jogát

a) a webáruház honlapján található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy

b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján írásban (e-mail vagy postai úton) gyakorolhatja.

 

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Cégnév: Szent Athanáz Görög Katolikus Hittudományi Főiskola Könyv- és Kegyszerboltja

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 5.

Email:  szentatanazbolt@atanaz.hu

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében: (szükséges a szerződés tárgyát képező termékek pontos megjelölése) ……………………………………………………………………………

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja (a megfelelő aláhúzandó): ………..év ………… hónap ………… nap

A vevő(k) neve: ……………………………………………

A vevő(k) címe: ……………………………………………

A vevő(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ………………………

Kelt: …………………………, ………… év …………….. hó ……….. nap

 

A vevő által történő elállás vagy felmondás esetén a vevő köteles a saját költségén az eladónak visszajáró terméket legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaszolgáltatni, az eladó pedig a vevőnek visszajáró összeget a vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül téríti vissza. Az eladó mindaddig visszatarthatja a vevő részére visszajáró összeget, amíg a vevő a részére kiszállított és az elállással érintett terméket vissza nem szolgáltatja az eladó részére és az eladó ezen visszaküldött terméket kézhez nem veszi. A visszatérítés a vevő által igénybe vett fizetési módtól eltérhet, ha a vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

Amennyiben a vevő a közölt szállítási határidőt megelőző lejárati időpontra kéri a termék kiszállítását és ez csak később érkezne meg – melyre hivatkozással a vevő felmondási jogát gyakorolja – abban az esetben vevő köteles a vállalkozás az elállás közléséig ésszerű felmerült (szállítási ktg.) költségeit megtéríteni.

Ha a vevő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ a vevő elállása/felmondása esetén, az eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

 

A fogyasztó nem gyakorolhatja a fogyasztót megillető elállási és felmondási jogát:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a jogszabályban meghatározottak szerint számított 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a fogyasztót jogszabály szerint megillető elállási és felmondási jogát.

A h) pontjában meghatározott esetben a fogyasztót jogszabály szerint megillető elállási és felmondási jog, a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

 

14. Kellékszavatosság

A vevő az eladó hibás teljesítése esetén az eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) szabályai szerint.

 

A vevő - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az eladó költségére a vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

 

A vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot.

 

A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

 

A vevő az eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vevő igazolja, hogy a terméket az eladó szolgáltatta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban márÖn köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

15. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a vevő - választása szerint:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az eladó költségére a vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vevőnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

16. Jótállás

Hibás teljesítés esetén szerződés az eladó és a vevő között létrejövő adásvételi szerződés alapján az eladó által a vevő részére szolgáltatott tartós fogyasztási cikk vonatkozásában az eladó a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendeletben foglalt jótállásra köteles.

 

Az eladó által forgalmazott termékekre vonatkozó jogszabályi előírás szerinti jótállástól eltérő jótállás feltételei az adott termék mellett feltüntetett leírás tartalmazza.

 

Az eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

A teljesítés időpontja az eladó részéről a megrendelt terméknek az eladó által a fuvarozó számára – a fuvarlevélben megjelölt időpontban – történő átadása, a teljesítés helye pedig a 2013. évi V. tv.  6:37.§ (1) bekezdésében foglaltak alapján az eladó székhelye, telephelye.

E körben az eladótól webshopból rendelt termékek vonatkozásában a szállítás során a termékben esett bármely károsodásért a felelősség a fuvarozót terheli. Ezért kérjük, hogy a termék átvételekor azt átvizsgálni, a csomagolás illetve a termék sértetlenségéről meggyőződni szíveskedjen. Az esetlegesen a csomagon észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. A terméken észlelt sérülés esetén szintén kérje jegyzőkönyv felvételét.

A terméken felszerelt és használatban lévő termékek esetén a nem megfelelő beépítésből, felszerelésből és telepítésből eredő hibákért a felelősség és jótállás nem az eladó terheli, ezért ezen esetekben a vevő a jótállási jogait a terméket beépítővel, beszerelővel szemben tudja érvényesíteni.  

 

Az eladó a megvásárolt termék vonatkozásában csak abban az esetben köteles a jótállási igénynek eleget tenni, ha a termék hibája bizonyítottan már az eladó teljesítésekor megvolt. Az eladó teljesítését követően keletkezett hibák vonatkozásában az eladót jótállási kötelezettség nem terheli.

 

A Vevő, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok az kellék- és termékszavatosságról szóló pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

A szavatossági vagy jótállási ügyintézésre visszaküldött termékeket kizárólag számlával együtt fogad az eladó, továbbá szükséges a vitatott probléma részletes leírására is! Ezen adatok nélkül az eladó nem tudja az ügyintézést lefolytatni. A szavatossági, jótállási problémával rendelkező termékeket az alábbi postacímre küldheti vissza: 4400, Nyíregyháza, Bethlen Gábor utca 5.

 

A vevő a megrendelése által létrejövő szerződéssel kapcsolatban a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv. rendelkezéseinek megfelelően békéltető testülethez fordulhat. Az eladó székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

 

17. Adatvédelem:

A vásárlók személyes adatainak felhasználása az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv. hatályos szabályozásának megfelelően történik.

 

A vevő kérelmezheti az eladótól személyes adatainak - a kötelező adatkezelés kivételével - törlését vagy zárolását.

 

Az eladó a vevők adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, illetve alvállalkozóinak átadja (pld. posta, futárszolgálat). Az alvállalkozók az eladó által átadott személyes adatokat semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további személyeknek átadni.

 

Megrendelés esetén szükségünk lesz a vevő személyes adataira (különösen: név, lakcím, postázási cím, e-mail cím; telefonszám). Ezek az adatok szükségesek a számla kitöltéséhez, valamint az áru postázásához. A vevők adatait kizárólag a vevőkkel megkötött szerződéseink teljesítésére, számlázásra és könyvelésünk dokumentálására használjuk. Az eladó nem vállal semminemű felelősséget a hibásan vagy hiányosan megadott adatokból keletkező problémákért, főként, ha nem érvényes telefonszám kerül a vevő részéről feltüntetésre. Az adatkezelés időtartama a jogszabályok által kötelezően előírt adatkezelési időtartam, vagy ennek hiányában a Vevő és az Eladó között utoljára létrejött szerződés teljesítését követő 7 év. Az eladó által az adatkezeléshez adatfeldolgozó nem kerül igénybevételre.

A „Szent Athanáz” Görög Katolikus Hittudományi Főiskola a www.szentatanazbolt.hu webáruház tulajdonosa és üzemeltetője kijelenti, hogy a rendszerünkben regisztrált összes személyes adatot szigorúan bizalmasan és törvényi előírásoknak megfelelően kezeljük. A vevők adatait - a szerződés teljesítéséhez szükséges mértéket meghaladóan - semmilyen körülmények nem szolgáltatjuk ki harmadik félnek sem más személyeknek. Ezen feltétel alól kivétel a megrendelt terméket szállító vagy kézbesítő cégek. A szállító cégek szerződésükben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről és arról, hogy az adatokkal a 2011. évi CXII. tv.-ben foglaltaknak megfelelően járnak el.

 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy jelen ászf elfogadásával Ön, mint Vevő hozzájárul ahhoz, hogy a megrendelése leadásával megadott személyes adatait az eladó a jelen ászf-ben írott körben és időtartamban a jogszabályi előírásoknak megfelelően kezelje.

 

A Bolt szolgáltatásainak igénybevételéhez elengedhetetlenül szükséges személyes adatokat a Társaság az érintettek hozzájárulása alapján, és kizárólag célhoz kötötten használja fel.

A Bolt, mint Adatkezelő vállalja, hogy a birtokába jutott adatokat az Infotv. rendelkezéseinek és jelen Szabályzatban rögzített adatvédelmi elveknek megfelelően kezeli, és azokat a jelen Szabályzatban meghatározott Adatkezelőkön kívül harmadik félnek át nem adja.

A jelen pontban foglalt rendelkezés alól kivételt képez az adatok statisztikailag összesített formában történő felhasználása, mely az érintett Felhasználó nevét, illetve beazonosítására alkalmas egyéb adatot semmilyen formában nem tartalmazhatja, ez által nem minősül Adatkezelésnek, sem Adattovábbításnak

 

A bolt bizonyos esetekben – hivatalos bírósági, rendőrségi megkeresés, jogi eljárás szerzői-, vagyoni- illetve egyéb jogsértés vagy ezek alapos gyanúja miatt a Bolt érdekeinek sérelme, szolgáltatásai nyújtásának veszélyeztetése, stb. – harmadik személyek számára hozzáférhetővé teszi az érintett Felhasználó elérhető adatait.


 A bolt rendszere a Felhasználók aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatóak össze a Felhasználók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

A Felhasználót tájékoztatni kell az Adatkezelés céljáról és arról, hogy az adatokat kik fogják kezelni, illetve feldolgozni. Az Adatkezelésről való tájékoztatás megtörténik azzal is, hogy jogszabály rendelkezik a már létező Adatkezelésről - továbbítással vagy összekapcsolással történő adat felvételről.

Minden olyan esetben, ha a szolgáltatott adatokat a Bolt az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánja felhasználni, erről a Felhasználót tájékoztatja, és ehhez előzetes, kifejezett hozzájárulását megszerezi, illetőleg lehetőséget biztosít számára, hogy a felhasználást megtiltsa.

A Bolt, mint Adatkezelő az adatok felvétele, rögzítése és kezelése során a jogszabályok által rögzített korlátozásokat minden esetben betartja.

 A Bolt kötelezi magát, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan harmadik felet, akiknek az adatokat esetlegesen továbbítja vagy átadja, ugyancsak felhívja ez irányú kötelezettségeinek teljesítésére.

Adatkezelő zárolja a Személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. Az így zárolt Személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.

A kezelt Személyes adat helyesbítésről, a zárolásról ill. a törlésről az érintett Felhasználót, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az adatot Adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az Adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.


II. Az Adatkezelés időtartama

 A Felhasználó által megadott Személyes adatok kezelése mindaddig fennmarad, amíg a Felhasználó a szolgáltatásról - az adott felhasználói névvel - ki nem iratkozik, és egyúttal kéri az adatok törlését. A törlés időpontja a Felhasználó törlési igényének beérkezésétől számított 10 munkanap. Ez esetben az adat a jelen Szabályzatban meghatározott összes Adatkezelőnél törlődik.

Jogellenes, megtévesztő Személyes adat használata esetén vagy a Felhasználó által elkövetett bűncselekmény, illetve rendszer elleni támadás esetén az Adatkezelő jogosult a Felhasználó regisztrációjának megszűnésével egyidejűleg adatait haladéktalanul törölni, ugyanakkor – bűncselekmény gyanúja vagy polgári jogi felelősség gyanúja esetén – jogosult az adatokat a lefolytatandó eljárás időtartamára megőrizni is.

A Felhasználó által megadott Személyes adatok – abban az esetben is, ha a Felhasználó a szolgáltatásról nem iratkozik le vagy regisztrációja törlésével csak a belépési lehetőséget szüntette meg, az azokban tárolt hozzászólások és feltöltött tartalmak megmaradnak – addig kezelhetőek a Társaság mint Adatkezelő által, amíg a Felhasználó kifejezetten írásban nem kéri azok kezelésének megszüntetését. A Felhasználó Adatkezelés megszüntetésére irányuló, a szolgáltatásról való leiratkozás nélküli kérése a szolgáltatás igénybe vételéhez fűződő jogát nem érinti, azonban előfordulhat, hogy Személyes adatok hiányában egyes szolgáltatásokat nem tud majd igénybe venni. Az adatok törlésére, az erre irányuló kérés beérkezésétől számított 10 munkanapon belül kerül sor.

A rendszer működése során automatikusan, technikailag rögzítésre kerülő, adatok a generálódásuktól számítva a rendszer működésének biztosítása szempontjából indokolt időtartamig kerülnek tárolásra a rendszerben. A Társaság biztosítja, hogy ezen, automatikusan rögzített adatok egyéb személyes felhasználói adatokkal – a törvény által kötelezővé tett esetek kivételével – össze nem kapcsolhatók. Ha a Felhasználó Személyes adatainak kezeléséhez adott hozzájárulását megszüntette, vagy a szolgáltatásról leiratkozott, úgy ezt követően a technikai adatokról az ő személye – nyomozó hatóságokat illetve szakértőiket ide nem értve – nem lesz beazonosítható.

 

Az eladónál a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény – 2008. évi XLVII. tv. szerinti, magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

 

Tisztelettel:

 

„Szent Athanáz” Görög Katolikus Hittudományi Főiskola Könyv- és Kegyszerboltja